היחידה לבטיחות הטיפול וניהול סיכונים

היחידה לבטיחות הטיפול בבתי החולים עוסקת בזיהוי אירועים חריגים, מיפוי תהליכים בעלי פוטנציאל לסיכון והסקת מסקנות מערכתיות ומקומיות  המסייעות בגיבוש דרכי פעולה במטרה להפחית את שיעור האירועים החריגים במוסד ולהבטיח את בטיחות הטיפול.

היחידה הוקמה לצרכי ניהול סיכונים ובטיחות הטיפול, במטרה לשפר את איכות הטיפול ולהקטין סיכונים של המטופלים.

היחידה פועלת בשני מישורים:

  1. פעילות ולמידה ראקטיבית (מגיבה) – איתור וטיפול בסיכונים על סמך דיווח ותחקור של אירועים חריגים וניתוח שלהם, על ידי דיווח שיטתי ואגירה של אירועים חריגים, ניהול האירועים החריגים, תחקיר של האירועים החריגים ודוחות סטטיסטיים לבחינת מגמות ושכיחויות.
  2. פעילות ולמידה פרואקטיבית (יזומה)- פעילות שוטפת לאיתור סיכונים טרם התרחשותם ונקיטת צעדים למניעתם, בעזרת דווח כמעט אירועים, ביצוע סבבי בטיחות ופעילויות הדרכה יזומות

היחידה מעודדת דיווח ותחקור בעקבות אירוע חריג (על גווניו וסוגיו של התחקור), לצרכי בחינה עצמית; שיפור איכות הטיפול ובטיחות המטופל, הפקת לקחים ומניעת הישנות.

בביה"ח מזור מנוהלת מערכת לניהול סיכונים אשר מטפלת באירועים וכמעט אירועים.

בביה"ח קיים מאגר נתונים מקיף לצורך ניתוח, הפקת לקחים ובניית תכניות התערבות, לפעולות שמטרתן שמירה מרבית על בטיחות המטופל והגנה מפני פגיעה או נזק שאינם חלק ממהלך המחלה.

היחידה פועלת בשיתוף עם הנהלת בית החולים, מכשירה רכזי בטיחות הפועלים לקידום התחום בכל המחלקות, מקיימת ימי עיון בנושא בטיחות הטיפול וניהול סיכונים לכלל הסקטורים בבית החולים ומהווה מקור ידע להתנהלות במחלקות בחשיבה של בטיחות הטיפול.

מנהלת היחידה: קרן שחר R.N, M.P.h 

קרן שחר - מנהלת היחידה לבטיחות הטיפול וניהול סיכונים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן